Frohe Weinnachten....(stavning)

Godermorgon. Jag har alltså tagit mig hem till Sura för att fira minnet av Kristi födelse. Har ägnat de senaste dagarna åt att städa ur min lägenhet eftersom jag alltså i brist på jobb tvingas flytta hem till mor och far. Hoppas dock att detta blir kortvarigt och att jag inom en mycket kort tid lyckas fixa ett jobb, förhoppningsvis i huvudstaden. Det känns som att lågkonjunkturen har drabbat mig hårdast, fast att den knappt har drabbat mig överhuvudtaget. Fördelen med att ha 200 högskolepoäng och 175000 i studieskulder är att jag faktistk vet vad en lågkonjuktur är för något och kan slänga detta oerhört flashiga ord omkring mig.

Hitills har det blivit rena orkanen av aktiviteter här hemma sedan jag och "Skyttekungen" entrade den slitna tågstationen i fredags. Vi har haft en sittning, spelat innebandy (trots att jag specialstuderat KAIS Mora Mets va jag helt kass) och slutligen besökt Örebro Vattenpalats.

Idag var det den stora dagen - D vad gäller julstädningen. Den kan i Stora drag liknas vid det andra världskriget. Farsan och Morsan är lite som Stalin och Hittler. Mor är lite av Stallin då hon går grundligt tillväga och eldar ner allting bakom den egna försvarslinjen för att det ska bli enklare att städa. Farsan praktiserar istället den tyska "blitz städningen", det går ruskigt fort och han använder sig främst av flyg och pansar (läs mopp och damsugare). Jag har lite av den amerikanska rollen, vill egentligen inte blanda mig i men erbjuder till slut Marshallhjälpen för att få slut på skiten så att alla kan återgå till det normala. Syrran får gestalta Sverige, hon bryr sig inte, sover bort allt, medan de tyska trupperna (läs mopp och damsugare) får fri lejd genom hennes rum.

Jag har för avsikt att pressentera en krönika lagom till inringandet av det nya året, många priser kommer att delas ut, håll ögonen öppna.

// Johan

Kommentarer
Postat av: K

Haha, din humor räddar min grå dag

2008-12-22 @ 16:14:07
Postat av: Spurs- Ar5ena1

På tal om innebandy... När vi lira igår vilket målskyttet du visa upp... Tråkigt att det inte blev nå idag,,, jag peppe å bark hade ju revansch att utkräva sedan den mycket orättvisa förlusten i sista matchen...

2008-12-23 @ 15:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0