Vi kan svepa 75;an.....

Godagens kära bloggläsare.


Precis fått besked om att jag inte fick det jobb jag hoppades på, dock blev jag lovad ett vikariat från 1:a april i ett år men detta hängde på om dom behövde tillsätta detta vikariat. Aja jag är inte bitter. Får jag bara något innan typ april så är det lugnt. Jag vill ju gärna tillbaka till huvudstaden men nån månad i Sura ska jag väl klara av.


Jag jobbar med min slutuppgift och kollar på gamla avsnitt av Erik och Mackan samt spelar poker, man kan ha det sämre. Har vart i skolan en gång under detta år. Året har hitills vart helt okej, synd på JVM och det faktum att jag förmodligen torskade i Risk, vi orkade inte spela klart. Året har också hitills inneburit några mindre bra händelser men vafan vad gör det om 100 år.


Ikväll blir det hockey i surahallen. Seriefinal i allettan mellan Sura och Enköping och framförallt någon form av återförening för det klassiska Sura Supporters. Historierna om dessa legender är många och jag har haft äran åt få några av dem återberättade för mig. B la sköt man raketer inomhus i klassiska Gavlerinken. Dessa Suras "finest" ska alltså ha återförening ikväll.


Träningsmatch borta mot Nyköping för snart 15 år sedan: Det var inför denna säsong som "SURA-SUPPORTERS" föddes. Första resan skulle gå till försäsongens sista träningsmatch, den borta mot Nyköping.
Ett tjugotal hade slutit upp på bussen, bärs o hembränt intogs i ett hyfsat tempo.
Väl framme parkerade bussen på en stor grusplan intill hallen. En stor cirkus var på plats på denna grusplan. Detta lyste upp våran ankomst och efter att ha ramlat ut från bussen fick två finska bröder syn på en enorm kabel som hakats i ett elskåp.
-Hörru brorsan! jag rycker ut den här va?
Visst,visst...( se beavis and butthead framför er)
så vet ni på ett ungefär hur nivån var i detta läge... Två sekunder senare slocknade hela cirkustältet och musiken dog.... Två finska bröder som inte ska nämnas vid namn skyndar i fatt övriga gänget...Ingen cirkus när sura spelar....


När sura-supporters levde upp till rykterna så gjorde man ett år en avslutningsresa till Danmark för att dricka öl. Resan gick med bil tillhörandes en spelare som fortfarande lirar kvar..( vem kan det va? ) På denna kultresa trängdes dessa herrar: Robban, Marko laituri, Kula,Dzogas, och denna spelare... Att Robban råkade köra fel så vi hamnade på fel ö istället för Köpenhamn som var vårat mål är en historia i sej.
Att det bades nakenbad i en slemmig sjö och sjöngs: Gynther rauch hårda grabbar var ganska moget.. Att vi klarade oss hela resan från konstapeln är en gåta.. men i Arboga på vägen hem var det kört... Mitt på blanka dagen stannade vi till vid nalles och skulle tanka gratis, nån fick en bright ide om att sno en svensk flagga som hängde på en flaggstång... med en rivstart var vi därifrån.. två minuter senare kom blålysen och sirenerna ifatt oss... Mr: Robban vevade ner rutan och sade: Vi har inte snott nån flagga med svetten rinnandes ner över pannan.... En klassiker..


Detta är två av de historier som berättats på en gästbok, notera smeknamnen. Det ska tilläggas att Günter Rauch är/var en klassisk tränare som ledde sura under dess storhetstid med spel i allsvenskan. Jag har även fått lite inside kring en väldigt rolig historia ang. dessa supportrar, inte helt säker på att den är helt sanningsenlig men vafan den är sanslös och den ger en inblick i hur det gick till på det glada 90-talet.


Två av suras "top-boys" var på semester på Mallis eller liknande och fick den roliga idén att skicka ett vykort till Suras första motståndare i division 1. Ett vykort damp därför ner nån vecka senare på Forshagas kansli, på vykortet stod endast; Ni hade en gång en hall. Hälsningar Sura Supporters. Så kom hösten och sura supporters fick ihop typ en bil och reste till Forshaga, de möttes av 50 kravallutrustade poliser.


Aja åter till pokern...


// Johan

fotnot. Ramsan i rubirken är Sura supporters gamla paradramsa från back in the days....


Kommentarer
Postat av: Malmen

Trist med jobbet! Bara att kämpa vidare. Är du i sthlm nu? Har tappat bort alla mina tfnnr, så du kan ju ringa mig. Jag har samma nr som förut.



"Mörda ett djurgårdsbarn, tjalala lalalala"

2009-01-10 @ 15:56:45
Postat av: Mattte medvind

Vi var nog iaf en fullastad buss till forshaga...

2009-01-10 @ 22:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0