Band of Brothers

God morgon kära läsare, frid vare med er. Har vart vaken i lite drygt två timmar eftersom mina far behövde hjälp med att bära grejer till återvinningsstationen, jag hatar att bära och släpa på en massa skit, speciellt när det ändå bara ska eldas upp. Den dagen jag köper ett hus och har en familj som samlar på sig saker kommer jag helt enkelt att bära ut det i närmaste skog och sedan låtsas som att det inte är mitt.


Annars ska dagen ägnas åt att besöka optikern för att genomföra den synundersökning som krävs för att få körkortstillståndet av länsstyrelsen. Ni som följer min blogg vet att jag under tisdagskvällen befann mig i Västerås för att gå den s k. handledarkursen, alla ni normala 20 plus som tog ert körkort som normala människor typ under gymnasietiden eller ett år efter har inte en aning vad jag pratar om men man kan kort säga att det är mest för den som man ska köra med i det här fallet min egen mor. Kursen höll på mellan 18-21.30 och det va fanemej ingen dans på rosor, jag satt konstant från 20.45 och funderade på hur det gick mellan Inter - United, sist på kursen visades sedan en totalt oduglig video om att "lasta rätt" den mycket pedagogiska videon handlade om att man inte ska lägga dataskärmar i baksätet utan att sätta fast dom. Vid det här laget var jag grymt bitter på att behöva missa matchen men vem i helvete bestämmer sig för att övningsköra och sen bara;


  Ja lägg in en dataskärm i baksätet



Sitter här och funderar på en andra frukost medan jag tankar hem hela serien "Band of Brothers" de måste va den bästa serien/filmen om krig som gjorts, visserligen har jag inte sett alla och visserligen anses Appocalypse Now vara världens bästa film men ändå. Bara för att man har gjort lumpen känns det även som om man förstår lite mer av serien, jämförelsen Rosenholm 2004 mot Normandie 1944 känns dock inte helt klockren, "jänkarnas" största problem var liksom att bli skjuten av Heinz från Bremen och att dom höll på att frysa ihjäl under vintern i Frankrike medan mina problem på Rosenholm var att Karl- Olof från Karlskrona skulle köra förbi i en lastbil och att jag sånär höll på att elda upp mitt jägarkök. Det känns dock ändå lite som om man "vart där".


Två stycken som bevisligen befann sig på Rosenholm 04 var vpl Westerberg och Strinnhed som imorgon uppnår den aktningsvärda åldern av 24 år, hade jag haft kvar en frukostblandning hade detta vart den självklara presenten. Grattis som sagt.


Btw min mobil "bettan" har packat ihop läge att köpa en ny, kommer ni inte fram eller direkt till mitt mobilsvar säg nått efter pipet.


// Johan


Kommentarer
Postat av: Kent Finell

"Jag ringer dig imorn"

2009-03-01 @ 03:16:25
Postat av: Cayasso & Chara

http://www.youtube.com/watch?v=I5PT65I2ny8

2009-03-02 @ 02:54:43
Postat av: Spurs- Ar5ena1

Du johan du som gillar idrottsmän som går bananas.. Kolla in det här klippet....



http://www.youtube.com/watch?v=G7CCga0nbG8&feature=related



Synd att man inte får höra vad han säger dock...

2009-03-04 @ 09:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0