Sveriges backlinje från höger; 2 Carolina Gynning

Datorn står i soffan, U2 går på låg volym och pokerstars klient ligger framme på tidigare nämnda dator. Framför mig ligger också en gul bok. Någon gång ibland tvingar mitt undermedvetna mig att titta på boken och varje gång får jag dåligt samvete för att jag inte kastar mig in i globaliseringens problem. Bokens syfte är nämligen att upplyssa läsaren om globaliseringen.

Planen för dagen är att skriva klart ovannämnda uppgift, käka och sedan ta mig till Råsunda för att bevittna Sveige - Portugal, farsan lyckades efter många om och men fixa en biljett. Kristian har en tanke om hur Sverige ska neutralisera Ronaldo, som tydligen kollar mer på tjejer än på matchen. Som den taktiker Kristian är, efter många timmars football manager spelande i unga år har han en lysande idé: In med Carolina Gynning på högerbacken.

Jag och Palm styrde kosan mot innerstaden igår och närmare bestämmt SF bio vid Sergels torg. Jag har lobbat för Arn i flera veckor nu medan Palm lät mera tveksam. Det slutade med att det bara fanns spridda platser, Palm jublade säkerligen inombords och vände genast kappan efter vinden och föreslog Tropic Thunder. Summa Summarum en helt okej film. Vi hade planer på en öl efter bion men det var två slagna hjältar som direkt efter filmen tog den blå linjen hem, jag övervägde som vanligt att ta en avstickare till McDonalds för att få tag på cola men jag ångrade mig senare.

// Johan

Kommer Patrik Ingelsten in ska jag aldrig mer kolla på fotboll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0