23 Johan Anderssson

Har blivit långt mellan inläggen ber ödmjukast om ursäkt för detta. Det rullar på som vanligt här i Sura, inget jobb fortfarande tror att det är läge att "sommarjobba" sig igenom sommaren och sedan bestämmma i höst om jag ska fortsätta plugga elller fortsätta leta jobb, jag har sökt en del sommarjobb men det tråkiga är att inget av dom når ens till fotknölarna på det som jag har haft tidigare sommrar nämligen turistbyrån. Jag hade allt; en dator, bra arbetstiden 11-17, fri tillgång på glass, det fanns dricka och framförallt var det väldigt lungt och slappt.

Nu dock till något roligare "Englandsresan" närmar sig med stormsteg och som en förberedeöse till denna var jag in och fixade ett nytt pass i veckan, kön till passmyndigheten var enorm, han som stod framför mig i kön undrade  om det var okej att skjuta råtor som invarderat hans tomt. Jag ser inte ut som en av Malexandermördarna på mitt passfoto vilket var en trevlig överaskning.

Min f d lumparpolare och gode vän Wester fyllde 24 för ett tag sen och firandet gick av stapeln förra helgen, jag antar att Wester har något av en kris och blev ordentligt på arslet, jag ska be att få återkomma med skvaller angående denna tillställning. Dock kan jag ger er en anekdot om när Wester en onsdagskväll i Karlskrona söp sig så full att han missade den s k 24-båten från Karlskrona ut till Kungsholmen, under morgontimmarna lyckades han även missa 06- båten och fick istället ta befälsbåten, man kan väl säga att vpl Westerberg fick veta att han levde. En annan gång "söp" Wester bort ammonutionslådan och istället för att ta tjuren vid hornen tvingade han fram den helt oskyldige Malm med nyheten till Fk Sten. Grattis igen Wester. Hur nervös Malm var vid detta tillfälle vet jag inte men jag gissar att han inte var helt nöjd.

Planerna för helgen går annars i avkopplingens tecken. Kvalhockey idag. Brosan och hans lag kvalar mot tvåan och tar idag emot Viking HC i ett kokande Hallsta Arena. Imorgon har jag inga planer alls förrutom att spela bort ytterligare pengar på hockeyslutspelet.

Söndag innebär säsongsdebut för Sura Fotboll. Jag har inte spelat en match för Sura sedan 2004 förrutom ett kortare gästspel i farmarlaget Ramnäs (vi åkte ur 7:an. Vi har ett tippat topplag nämligen Tillberga, Robin Kohlin hävdar ibland att han myntat uttrycket:; "Tillberga det är 3 säkra" återstår att se efter helgen.

Jag återkommer under helgen med en rapport ang mina ev vinster på oddset samt söndagens match...

// Johan

Kommentarer
Postat av: matta jonsson

ge jonas mer speltid!!

2009-03-07 @ 18:56:56
Postat av: Sylt mats

Kolla in klippet... Ganska roligt kanske vi ska testa nästa säsong eller va tycker du?



6T4&eurl" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=jEJivb16T4&eurl

2009-03-11 @ 15:09:53
Postat av: Spurs- Ar5ena1

Kommer du ihåg Gilardinhos filmning jag tipsa om förut.. Kolla in den här



http://www.youtube.com/watch?v=1Y44gTpwKUk



Bland sjukaste jag sätt

2009-03-14 @ 11:01:00
Postat av: Marie Wennberg

Uppdateringen på denna blogg är ganska kass tycker ja!!!!

2009-03-16 @ 16:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0