E den en vanlig dag.....

Ärade vänner, familjemedlemmar och annat löst folk. Det har blivit dags igen, dags för en uppdatering i mitt liv.


Om vi börjar i realtid så sitter jag här framför datorn och tittar ner på min att-göra-lista jag har nämligen på senare tid fått någon slags fix idé om att skriva ner allting jag ska göra under dagen på listor, det kan vara allt från vilka jag ska ringa, tider att passa och t om att svara någon på facebook. Det är säkert jättebra men nackdelen är att det numera ligger små papperslappar över hela huset, övriga familjemedlemmar tycker kanske inte att detta är en briljant idé.


Match idag vi tar oss an Skogstorp (hemma?) på Trollebo Jag har hitills bara spelat en match en här säsongen Tillberga borta (1-6) så det kan bara bli bättre Robins uttryck om att "Tillberga det är 3 säkra" fick sig också därmed en rejäl törn, det ska sägas att Tillberga är rätt okej som lag. Bl.a. har man en spelare med meriter från Aston Villas ungdomslag, i slutet på den andra halvleken ställdes vi så emot varandra. Den ena av oss som representerat Englands bästa lag och den andra vars största merit är en avgörande straff mot VSK i fotbollens dag. Spelaren i fråga fick bollen i utkanten av vårt straffområde och jag låg på honom likt när Nicklas Carlsson punktmarkerar Ailton, tråkigt nog valde han den enkla passningen bakåt och inget mer med den anekdoten.


Jag jobbade i tisdags också brukar vara rätt kul att jobba faktiskt men under tisdagen hände något. Jag vikarierade för en svensklärare och som en följd av detta hade jag alltså svenska med en 6:a lektionen gick ut på att vi skulle läsa en bok, trevligt tänkte jag och såg framför mig hur ungarna läste kanske en eller två meningar var men icke. JAG skulle läsa hela tiden, dom skulle inte göra någonting över huvudtaget. Därför fick jag i 45 minuter läsa historien om två tonårstjejer som av misstag bränt ner en sommarstuga och sedan blir förföljda av en pyroman.


Jag va hos "7:ans Berbatov" i helgen, hans något äldre bror hade inflyttningsfest och på det hela taget en mycket trevlig tillställning där det bjöds på en hel del sprit på tunnelbanan hem var varken jag eller Palm speciellt pigga, Berbatov lyckades dock få för sig att bjuda en tjej som var överdrivet intresserade av oss på McDonalds. Där satt jag utan att störa någon och drömde om att få sova i Palms just då väldigt inbjudande klippan soffa. Vid Fridhemsplan styrde jag dock upp det hela och fick med mig Palm bort från den mycket irriterande tjejen i fråga. Det ska sägas att hon såg helt okej ut, hon var inte heller 14 år men Palm det kanske är läge att lära sig mitt "Farsta Sharks knep". Peppe deltog också på festen och jag hoppas verkligen att han hittade rätt buss hem den här gången.


Idag den 26:e mars är också dagen då Jonas Malm tar steget in i 24-års världen. Jag och Malm tillbringade 10 månader tillsammans i 1:a bevakningsplutonen i Karlskrona och senare vid Berga Örlogsskolor. Första gången jag lade märke till denne unge man var på HMS Bore (ett sorgligt stycke båt) Malm satt med sin kompis Olsson som såg allt annat än glad ut. Jag har alltså haft äran att få lära känna Malm, anekdoterna kring honom är många men en av dom roligare enligt mig är när han (grymt bakis tror jag) på bästa Stockholmska anklagar någon av 120 Andersson kompisar (merparten från Dalarna) för att ha snott hans skor med frasen;

"- Vad är det för jävla tattarpolare du har". Det ska sägas att jag själv vid det här tillfället var så bakis så att jag höll på att börja grina men denna kommentar gjorde vägen tillbaks till Stockholm lite enklare.


Sammanfattnings vis alltså ett stort grattis till mannen på bilden. Hoppas födelsedagen blir kanon, ska du kröka med Wester så tänk på hans hälsa, hans kropp är säkerligen ett par år äldre än våra.

// Johan


Kommentarer
Postat av: Wester

Ser han inte lite knubbig ut??? :)

2009-03-26 @ 22:47:30
Postat av: Johan

Tveksamt tycker jag...

2009-03-27 @ 09:05:26
Postat av: Jennie J

http://www.youtube.com/watch?v=o8DngrgIpS0

2009-04-02 @ 22:47:07
Postat av: Malmen

http://www.youtube.com/watch?v=dyMfEECm1yE

2009-04-07 @ 21:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0