Lars P Nilsson fotbollsligister...

Goderafton kära läsare frid vare med er. Vad har hänt sen sist. En del; Jag bevittnade hockeymatchen mellan Sura och Enköping i fredags. Full fart och bra tempo, tyvärr dock inte på isen utan på läktaren. Legendarerna ifrån Sura Supporters hade re-union och spriten flödade. Så mycket HB har förmodligen inte intagits sedan Andreas "Per-Arne" Silfver ställde dunken på hyllan någongång i tvåan på gymnasiet.


I söndags städade jag och Peppe (med mycket hjälp av mor och far) ur den tidigare gemensamma lägenheten i Duvbo vår tid som sambos är nu över. Idag hade jag även min sista föreläsning på Stockholms Universitet och 3,5 års studier är nu över, det känns lägligt att göra ett bokslut över mina terminer som akademiker men jag återkommer till detta någon annan gång. Från och med imorgon är jag alltså arbetslös på riktigt, lika arbetslös som en 19-åring som hoppat av gymnasiet, som en alkad finne vars stora happening är helgen när socialbidraget betalas ut, då slipper dom nämligen dricka loranga och t-sprit.


Visserligen har jag en vikarieplats på min f d högstadieskola samt ev ett vikariat på bolaget men i övrigt alltså totalt arbetslös.


Detta inlägg kommer därför inte att behandla min gråa vardag hemma hos mor och far utan er kära läsare.


Palm är i fjällen med skolan och åker skidor. Jag försökte peppa honom innan avresan med begrepp som t ex "Tyngden på dalskidan" men jag vet inte om det gick hem. Eventuellt kommer han i fortsättningen att gå under namnet David "Number nine bend your knees please" Palm men det är bara spekulationer.


Peppe har övertagits Palms lägenhet i väntan på flytt. Tydligen ringde han Palm i Lördags och var lyrisk över Uniteds hörnvarianter. United gjorde tydligen en "Sura-hörna".


Robin "Karl Robin" Kohlin lever och mår bra i "Gundeland". Största målet nu tydligen en kryssning uppstyrd av "Hor-Lasse"


Wester och Malm krökade tydligen båda skallen av sig på återträffen som jag tyvärr ställde in. Wester var tydligen bra på arslet och blev utslängd. För att lägga ut en rökridå kring detta släppte Wester bomben att Malm, som fänrik Sten skulle ha sagt "söp bort" sin mobil. Ska jag vara ärlig så trodde jag faktiskt att Wester ljög men det har visat sig att det var sanning. Malm bekräftade detta i "kommentarer" men dom syns inte om Malm tillåter kanske de kan publiceras, de var nämligen oerhört kul. Den stora frågan är om någon av dessa herrar vågat göra ett kontoutdrag från denna kvälls bravader.


"Kribba", Robban och Johannes lever i verkar i Sundsvall. Tydligen har två av tre gått och gängat sig, på med tofflorna grabbar. Kristian spenderade julen paradiset och bevisar återigen vilken Filipo Inzaghi typ han är.


Lisa hälsade via "fejjan" att hon läst bloggen och tackar ödmjukast för utmärkelsen "Årets Turistvärd"


Den tidigare blogg- favoriten Johan "Ekan" Eklund satt i Surahallen under matchen mot Enköping och klagade över smärtor i en axel. Knappt en vecka senare hängde samme man två kassar i seriefinalen i division tre mellan Hallsta HK och Skultuna. Glaslirare var ordet. Hallsta vann med 7-3.

Min lillebror (den lite fetare av oss i familjen) vaktade kassen i samma match. Brosan är tragisk figur som jobbar, lever i en lägenhet han aldrig har städar och tävlar med sin vapendragare "Jocke" om vem som kan få störst b-keppor.


Min nyfunne träningspartner Bark verkar mest ha siktet inställt på att jobba- stämpla sig genom sommarn och kröka. Kul kille, ni ska se när han kör Magnus Uggla på Sing-Star.


Jag tippade föresten idag. 2 fel av 3 möjliga det funkar inte i år heller....


Matte Carlsson ( jag hoppas att det va du Matte) hälsar att Sura Supporters va en hel buss till Forshaga ordningen återställd alltså. Matte jag vill gärna höra incidenten om raketerna i Gavlerinken.


Lev hårt dö ung...


// Johan


Lillebror a ka Tjockis tipsar om musik;


Kommentarer
Postat av: Dzogas

In med Peter Stridh och Stefan Keski-Kungas i första linan!

2009-01-14 @ 23:56:22
URL: http://lågansriddare.blogg.se/
Postat av: jeppe

Vilket påhopp ang lägenheten. Den är i toppskick!

2009-01-22 @ 18:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0