Mats Mats Rubarth, Mats Mats Rubarth

Ärade läsare jag har alltså blivit ett år äldre. Detta firades dock helgen innan varför själva födelsedagen var som vilken annan torsdag som helst.

Jag käkade med Robin "Mannen som snott en mål-låt" Kohlin eller kanske rättare sagt Robin "Jonte Hedström" Kohlin. Mycket hanns med på den mycket trevliga förmiddagen i Västerås allra centralaste kvarter. Lunch, shopping och slutligen en stunds botaniserade på youtube innan bilen återigen satte kosan mot Surahammar.

Bil blev det mycket av även på Söndagen. Jag och Bark avverkade en satans massa mil innan vi till slut nådde destination "Flempan". Jag och Bark konstruerade även en bilramsa som sånär höll på att reta gallfeber på bilens övriga passagerare. Själv förfesten höll som vanligt bra kvallité. Peppe lät som Bajen Kenta efter ett par stadiga groggar men annars var allt tipp-topp. Jag fick även motta pressenter. Peppe och Johanna (jag tror att det bara var dom) fick jag en Slitz tidning, kul eftersom jag bara läser dom pga dom lysande artiklarna. Peppe verkade dock ha läst den själv ett par gånger eftersom han konstaterade;

- "Det va inte så många snygga tjejer i den"

Till tidningen medföljde även två stycken filmer. Tack så hemskt mycket. Av Palm fick jag en t-shirt som dock smällde något högre, inte just för själva t-shirten utan mer för det tryck som stod på den. Jag tror inte att någon som läst denna blogg undgått att jag idoliserar Mats "Smuts" Rubarth. På t-shirten stod det (sagt av Mats Mats himself;

"Om jag får välja dribblar jag helst mot Norra det känns bäst"

Efter detta oerhört trevliga inslag i förfesten begav vi oss till Patrica stället där Wester säkerligen har krökat bort en och annan krona. Ett trevligt ställe på det stora hela, jag blev inte nekad pga av min klädsel vad Robin Kohlin än säger. Peppe valde att "bo" vid Black-Jack bordet medan jag och Palm valde baren, dansgolvet och att då och då titta om Peppe stod kvar vid BJ bordet, det gjorde han alltid. Övriga kom tyvär inte in på Patrica varför de enda som kom ut på krogen va just oss ovannämnda.

Dagen efter "råkade" jag ställa klockan på halv 9 varför Palm var mindre nöjd. Palms "klippan" soffa höll som vanligt bra kvalité att man måste ligga som en ungersk cirkusartist för att få plats är en annan sak. Tåg tillbaka till Peppe och Johannas recidens, det tog ett bra tag att hitta för att sedan återigen inta Barks bil och färd hem.

Dealern kände igen Peppe från Black Jack bordet från Pluto (Västerås) vilken skräll

Jag fick en sur uppstötning under slutet av kvällen

Bark var mystiskt lika Lars Winnerbäck

Peppe skulle sätta 10000 på Frankrike i handbollsfinalen

Robin Kohlin ser ut som Jonathan Hedström

// Johan

Kommentarer
Postat av: "skuggan" nilsson

Han är ju inte ett dugg lika Jonte! Lite smålik Eric Desjardins dock..

2009-02-03 @ 22:21:21
Postat av: "skuggan" nilsson

Han är ju inte ett dugg lika Jonte! Lite smålik Eric Desjardins dock..

2009-02-03 @ 22:21:58
Postat av: Malmen

F ö ryktas det om att "Baronens" (läs Wester) "livsstil" inte inbringade några ovationer från läkarna på en akutmottagning i Sthlm..

2009-02-04 @ 21:43:45
Postat av: Wester

Jävla skvallerkärring! :)

2009-02-04 @ 22:00:04
Postat av: Wester

Jävla skvallerkärring! :)

2009-02-04 @ 22:01:37
Postat av: Johan

Rent spontant vill jag höra mer om detta, kanske på ett mindre offentligt forum dock.

2009-02-05 @ 09:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0