Han har vart i Bangkok & La Manga...


Long time no seen. Ber om ursäkt för dålig aktivitet på Sveriges mest läsvärda blogg. Mycket vatten under broarna men nu är det dags att sammanfatta den senaste tiden. Tisdag eftermiddag idag alltså. Datorn står på bordet och på skärmen syns ett pokerbord. Samtidigt snurrar Lock Stock and Two Smoking Barrels i min DVD, jag ser den alltså igen för typ tredje gången på en vecka, bra film ska inte underskattas. På tal om film i söndags skulle jag skriva ett uppgift kring ojämnlik fördelning av resurser i U-länder. Vad gör man i denna situation om man heter Johan Andersson jo man kommer att tänka på filmen Blood Diamonds och vips så har man ett arbete.


Något tidigare på dagen fick jag besök av Herr Malm. Pizza, chips och tillhörande cola stod på agendan, allt detta till synen av Spanska Primera. Vi sågade i stort sett alla Sveriges kommentatorer. Kvällen innan spenderades hos Wester a ka “Punsch - Wester”. Wester var som vanligt inte sen på att plocka fram “jägern” dock måste någon vänlig själ sätta in pengar på mitt konto omgående. Pengarna ska gå till att skicka tidigare nämnda Wester på bartenderkurs, man heller inte i colan först!. Jag och Malm pulveriserade Palm/Wester i FIFA och hade förmodligen gjort detsamma i NHL om inte Malkin blivit “yxad” vid sitt friläge. En trevlig kväll och ett majestätiskt tack till alla inblandade. Grej of the day var dock Malms iskalla avslut med en Rimini forward.

Palm som föresten tidigare i veckan deltog i en match som gick till straffar. Palm stegade direkt fram i straffläggningen. På klassiskt Stuart “Psyco” Pearce vis deklarerade han att straff nummer tre var hans. Likt Davor Suker kände han även av sin egen puls innan straffen.

Veckans Wester

Wester hälsar att Alfredsson mår bra nu…

Wester blev raggad på av en……

Wester är kortare än mig….

// Johan


Kommentarer
Postat av: Malmen

Det är med både sorg och lättnad jag tar emot beskedet att MatsMats och AIK går skilda vägar.

Man har svurit, slitit sitt hår och misströstat över denna Indierockande bohem. Trots allt detta är du en stor del av det AIK som jag så svårt älskar. Jag älskar dig trots att du bara kan dribbla åt ett håll. Jag älskar dig trots att dina utvisningar kostat oss så många poäng. Jag har älskat dina mål och dina svarta ögon.



Sen 2000 har du varit AIK - Du tar ingen skit.



Tack för allt #23 - Mats "Smuts" Rubarth

2008-11-01 @ 15:57:20
Postat av: Han med bjudarvästen

Dålig uppdatering nu igen... Har du fått skrivkramp eller

2008-11-06 @ 16:53:11
Postat av: Malmen

Nej nu är det dålig uppdatering från din sida Johan:) By the way, tried to reach you i helgen..

2008-11-09 @ 23:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0