Lördag..

Lördag eftermiddag och här sitter jag i min ensamhet och filar på min seminarieuppgift inför måndagens seminarium.

Matchen med stort M spelades alltså i Västertorpshallen dit jag och skyttekungen tog oss. En mycket underhållande match med idel profiler. Som svar på frågorna;

- Palm körde INTE "spela bandy bonddjävlar"
- Karl Robin producerade inga poäng
- Hor - Lasse saknas förmodligen mer utanför planen än på planen.

En mycket spännande match avgjordes inte föräns 4 sekunder återstod då KAIS Mora Mets via en riktig strumrullare eller som man säger när man spelar golf "sorkdödare", spikade slutresultatet till 4-5. Stort jubel bland den magiska Mora-klacken, här dog hoppet om att få höra "spela bandy...". Matchens profil Mora målvakten Jerry Abrahamsson, inte så mycket för spelet utan mer för sitt karrakteristiska firande av samtliga bortalagets mål.

Efter att ha käkat på Max gick jag och Karl Robin de dryga 700 meterna hem. Fredagen spenderade jag och Karl Robin på stadens gator med att inhandla kläder och att leta efter kändisar. Jag som är en mera världsvan Stockholmare (missförstå mig inte oerhört ironisk) är inte så imponerad av de kändisar som Karl Robin använde sig av för att vinna med 2-0. Karin Carlsson på tv4 sporten och han den ena av duon i design Simon och Tomas på tv3 var allt som krävdes.

Under lunchen som serverades på Kungshallen inträffade "Grej of the day". Stockholmspolisen genomförde mitt under lunchrusningen ett tillslag mot de två Hells Angels avdelningarna från Moskva och Stockholm. Det ska tilläggas att de glatt ätande medlemarna av motorcykelorganisationen inte gjort så mycket som en fluga förnär.

Dagens tävling så. Ett nytt inslag på bloggen. Dagens fråga är i svåraste laget men alla typer av gissningar mottages gladeligen. Frågan för dagen är följande;

Vad hade Moras målvakt Jerry Abrahamsson i sin vattenflaska ?

Den lyckligt lottade vinnaren kommer att tilldelas. Ett matchprogram från ovannämnda match innehållandes Karl Robins autograf. I den mån priset verkar skrattretande kan det avstås och istället tillfaller då äran vinnaren.

Om tekniken tillåter kommer en bild av priset dyka upp under eftermiddagen. Nu skall jag återgå till att städa. Jag och Skyttekungen har för aviskt att inta alkoholhaltiga drycker under senare del av dagen intresserade läsare hör rimmligen av sig via telefon.

// Johan

Kommentarer
Postat av: Lantmäteriavd.

700 m från Råsunda till "duvbo"? testa med 3500 m.

2008-12-13 @ 17:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0